REGULAMIN
PRZEWOZÓW
FIRMY
KOŁBIEL TRANS
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
a) Pasażer - osoba korzystająca z usługi przewozu na podstawie
ważnego biletu.
b) Przewoźnik - firma wykonująca przewóz Pasażerów busem.
c) Bilet - dokument uprawniający do przejazdu wskazanej w nim
osoby na podanej trasie, w określonym terminie i za ustaloną cenę.
1.2 Dokonanie zakupu biletu Przewoźnika oznacza zawarcie umowy
przewozu oraz akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
2. PASAŻER
2.1 Pasażer powinien zająć miejsce w busie wskazane przez obsługę
.
2.2 Pasażer ma obowiązek spełniać wszystkie wymagania związane z
podróżą, tj. posiadać ważne dokumenty wyjazdowe, wjazdowe i inne uprawniające
do odbycia podróży (dowód osobisty, paszport, wizy). Pasażer ponosi całkowitą
odpowiedzialność za brak w/w dokumentów. Przewoźnik zastrzega sobie prawo
odmowy przewozu osoby, która nie posiada ważnego dokumentu podróży i wizy
wymaganej do przekroczenia granicy oraz zastrzega, bus nie będzie oczekiwał na
Pasażera poddanego indywidualnej odprawie celno - paszportowej. Pasażerowi nie
przysługuje zwrot kosztów biletu ani żadna inna rekompensata.
2.3 Pasażer jest zobowiązany do przestrzegania przepisów
porządkowych obowiązujących w transporcie oraz zaleceń obsługi busa.
2.4 Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Przewoźnikowi (w tym
szczególnie za zniszczenia wyposażenia pojazdu) i innym Pasażerom na zasadach
ogólnych przewi-dzianych przepisami Kodeksu Cywilnego.
2.5 Pasażer, który w sposób umyślny lub wskutek zaniedbania
zanieczyszcza pojazd jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Przewoźnika kwoty
stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść Przewoźnik w celu
całkowitego naprawienia szkody. W przypadku, gdy wyrządzenie szkody w sposób, o
którym mowa w zdaniu pierwszym spowoduje wyłączenie samochodu z eksploatacji,
to Pasażer zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowo na rzecz Przewoźnika kary
umownej w kwocie 350 PLN za każdy dzień wyłączenia pojazdu z eksploatacji.
2.6 Pasażer jest zobowiązany do korzystania z pasów
bezpieczeństwa podczas podróży.
2.7 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za osoby małoletnie
podróżujące bez prawnego opiekuna.
3. PRZEWOŹNIK
3.1 Przewoźnik
działając w oparciu o art. 135 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o
cudzoziemcach (Dz. U. 2003, nr 128, poz. 1175) ma prawo przed rozpoczęciem
podróży żądać od Pasażera okazania ważnego dokumentu (dowodu osobistego,
paszportu i wizy). W przypadku nie okazania powyższych dokumentów podróży
Przewoźnik odmówi przyjęcia Pasażera na pokład busa, bez możliwości dochodzenia
jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
3.2 Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w busie
lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych
przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku, gdy Pasażer:
a) nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu,
b) znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub
środków odurzających (np.: narkotyków),
c) znajduje się w stanie lub zachowuje się w sposób, który mógłby
negatywnie wpływać na bezpieczeństwo lub komfort podróży współpasażerów. Skutki
prawne wymienionych sytuacji ponosi Pasażer. Skorzystanie przez Przewoźnika z
uprawnień, o których mowa w tym punkcie nie uprawnia Pasażera do żądania z tego
tytułu jakiegokolwiek odszkodowania.
3.3 W pojazdach zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych i
innych środków odurzających, oraz palenie tytoniu.
3.4 Przewoźnik dołoży wszelkich starań, aby przewieźć Pasażera i
jego bagaż w odpowiednim czasie, zgodnie z rozkładem jazdy, ale z przyczyn
niezależnych od niego, nie może tego zagwarantować.
3.5 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia i ich
dalsze skutki spowodowane czynnikami administracyjnymi (np. kontrole celne,
kontrole policyjne, kontrole ITD) lub innymi czynnikami niezależnymi od
Przewoźnika (np. problemy techniczne, warunki atmosferyczne, utrudnienia w
ruchu drogowym lub na przejściach granicznych oraz opóźnień promów).
3.6 Przewoźnik nie odpowiada za odwołania kursów z przyczyn od
niego niezależnych (np. zamknięcie granic, ze względu na potrzeby obronności
lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej), ani wynikających
z nich dalszych, bliżej nieokreślonych skutków.
3.7 Za nie odbycie podróży z winy Przewoźnika Podróżnemu
przysługuje zwrot kwoty stanowiącej równowartość niewykorzystanego biletu.
3.8 Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wprowadzenia przesiadek
podczas przejazdu ze względów logistycznych lub bezpieczeństwa podróżnych.
4. BILETY
4.1 W przypadku rezygnacji przez Podróżnego z odbycia podróży.
Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:
a) powyżej 14 dni przed wyjazdem 20% wartości biletu,
b) od 48 godzin do 24 godzin przed wyjazdem 50% wartości biletu,
Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dokonuje biuro, w którym zakupiono
bilet.
4.2 W przypadku nie zgłoszenia się Pasażera na odjazd busa
przewoźnik ma prawo do potrącenia 100 % wartości biletu.
5. BAGAŻE
5.1 Pasażer ma prawo
do bezpłatnego przewozu 3 sztuk bagażu: 2 sztuki podstawowego (walizka, torba
podróżna, plecak) o łącznej wadze nie przekraczającej 50 kg. 1 sztuki bagażu
podręcznego o wadze do 5kg.
5.2 Bagaż podręczny powinien mieć wymiary pozwalające na swobodne
umieszczenie go pod siedzeniem . Bagaż podręczny nie powinien utrudniać swobody
podróży pozostałym Pasażerom.
5.3 Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest
niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów. Przewoźnik odmówi zabrania
bagażu niebezpiecznego oraz o nieprzyjemnym zapachu.
5.4 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody polegające
na utracie lub uszkodzeniu przewożonej gotówki, biżuterii, papierów
wartościowych, sprzętu elektronicznego oraz rzeczy o wartości naukowej,
artystycznej lub kolekcjonerskiej chyba, że rzeczy te przyjął na przechowanie
albo szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
5.5 Przedmioty pozostawione w busie, zapomnienie lub z innych
powodów nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika, są
przechowywane przez Przewoźnika przez okres 30 dni.
6. REKLAMACJE
6.1 Wszelkie reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu
należy kierować pisemnie (listem poleconym) na adres Przewoźnika, w okresie
miesiąca od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Osobą
uprawnioną do składania reklamacji jest Pasażer lub jego prawny opiekun.
Reklamacje złożone przez osoby trzecie nie będą rozpatrywane. Przy zgłoszeniu
reklamacji należy opisać zaistniałe okoliczności, zastrzeżenia, doznane szkody
oraz określić sposób rekompensaty. Do reklamacji należy dołączyć bilet lub jego
kserokopię. Przewoźnik rozpatruje reklamacje w terminie jednego miesiąca od
dnia jej doręczenia na adres Przewoźnika.
6.2 Warunki składania i szczegółowy tryb rozpatrywania reklamacji
regulują przepisy wykonawcze do Ustawy Prawo Przewozowe.
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
7.1 W zakresie
nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: ustawa z
dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr
50, poz. 601; z późn. zmian.), ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
(Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.)
Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.
OdpowiedzUsuń